تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 - 10:22
کد خبر : 76841

۲۲ مرکز افق در بقاع متبرکه گیلان راه اندازی شد

۲۲ مرکز افق در بقاع متبرکه گیلان راه اندازی شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از راه اندازی ۲۲ مرکز افق “اجتماعی، فرهنگی و قرآنی” در بقاع متبرکه و امام زادگان استان خبر داد. حجت الاسلام ستار علیزاده روز جمعه در این باره افزود: راه اندازی مراکز افق به عنوان یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از راه اندازی ۲۲ مرکز افق “اجتماعی، فرهنگی و قرآنی” در بقاع متبرکه و امام زادگان استان خبر داد.

حجت الاسلام ستار علیزاده روز جمعه در این باره افزود: راه اندازی مراکز افق به عنوان یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با هدف ارتقاء عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی هم اکنون در ۲۲ بقعه متبرکه استان گیلان فعال شده است.

وی استفاده بهینه از ظرفیت های بقاع متبرکه و موقوفات را از دیگر اهداف راه اندازی این مراکز در بقاع متبرکه شاخص گیلان عنوان و اظهار کرد : پاسخگویی به اصلی‌ترین نیازهای فرهنگی در قالب خدمات اجتماعی و بازنمایی کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امامزادگان اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با تشریح اقدامات اوقاف و امور خیریه گیلان در جریان شیوع کرونا خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس در این استان تاکنون ۲۰ هزار بسته ملزومات بهداشتی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون تومان تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان داشت: در این مدت پنج هزار بسته کمک معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان تهیه و در بین افراد بی بضاعت استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: ۱۵ کارگاه تولید ماسک در برخی از شهرستان های گیلان راه اندازی شده که در این مدت حدود ۱۴۰ هزار ماسک به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: در محرم و صفر امسال حدود ۶۰ هزار پرس غذای گرم با بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه از سوی اوقاف و امور خیریه تهیه و توزیع شده است.

استان گیلان دارای گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه، چهار هزار و ۷۲۳ موقوفه و افزون بر ۲۰ هزار رقبه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.